Mirada fotográfica aos galegos que fixeron historia en Arxentina

“Intentamos rachar cos tópicos que sinalaban que a nosa emigración era só de persoas incultas, pobres… aínda que esa é unha parte da realidade”, explica Lois Pérez Leira, autor do libro presentado esta semana en Compostela, “Os galegos en América, e na Arxentina especialmente, tiveron un papel destacado na historia dese país e coa a súa actitude individual e colectiva tamén repercutiron na historia de Galiza“. (Tirado de Vieiros)

“Quixemos darlle unha ollada distinta ao fenómeno migratorio. Existían traballos anteriores, pero coido que a través da fotografía podía expresarse máis visualmente cal foi a nosa historia, sobre todo nun mundo no que o audiovisual xoga un papel cada vez mais destacado”, relatou Lois Pérez Leira sobre un traballo que chega despois de perto de quince anos de pescuda de información e material gráfico, nun proceso que incluiu a visita de fillos e netos dos protagonistas.

“Seguramente sen a busca destas fotos en pouco tempo poderiamos ter quedado sen un testemuño gráfico tan importante e tan rico para a nosa historia colectiva. En cada casa dun emigrante ou un exiliado galego seguramente atoparemos unha parte máis da historia do noso país“, advertiu Leira. Galegos na independencia Arxentina, galegos no movemento obreiro arxentino, galegos no mundo empresarial e agrario, galegos na cultura e na ciencia…
O libro fai repaso da historia da emigración galega na Arxentina
“relatando a das institucións máis destacadas e as semblanzas de personalidades que sintetizaron a nosa epopeia colectiva”.
É o primeiro volume dunha colección da Fundación para o Estudo e a Divulgación da Cuestión Social e Sindical en Galiza, realizado en colaboración coa Confederación Intersindical Galega e o ministerio de Traballo.

Ligazóns relacionadas:
Máis información na web da CIG

25 Responses to “Mirada fotográfica aos galegos que fixeron historia en Arxentina”

  1. marisalvar di:

    Estou totalmente de acordo con todo o que di a AGG, tanto no que fai referencia ás bandas de gaitas, alleas á nosa cultura musical tradicional, como a súa reivindicación de que se apoie as iniciativas que están funcionando e aos gaiteiros que levan anos ensinando e investigando e se deixe de investir en proxectos que serán moi vistosos, pero tamén moi illados da nosa cultura.

  2. AnaMartinez di:

    O maior problema que ten todo isto é que non só fóra de Galiza, senón tamén os propios galegos, están a identificar xa as gaitas escocesas con Galiza, e as bandas “militarizadas” e os desfiles serios e con tramendas percusións están a seren consideradas algo propio sen o ser. E tamén é triste ver como isto se extende, non só pola xeografía cultural galega, senón tamén por Portugal, onde tamén se están a crear bandas de gaitas e escolas deste estilo. Tamén ferve o sague que a administración (Xunta, Deputacións) estea a colaborar activamente nesta deturpación cultural, cos cartos de todos nós.
    Eu non entendo moi ben o por que, supoño que se trata de máis auto-odio: o noso non vale, e o que vén de fóra é mellor. E así estamos a acabar coa nosa tradición. Sorte que temos aínda moita xente que sabe o suficiente para non deixarse manipular e seguen a ter forzas para reivindicar e loitar.
    Moito ánimo para todos os gaiteiros e gaiteiras tradicionais!!!

  3. Anónimo di:

    siento comunicarte que estas erroneamente informada el dinero destindo me refiero a los 90000€ no es para la banda provincia de pontevedra sino para la creacion de una escuela de gaitas e percusion en la que las clases se impartiran con la gaita gallega tradicional y que seran gratuitas y para los que quieran asistir
    la banda de gaitas si utiliza las gaitas marciales y desde la escuela se podra acceder de forma voluntaria a la banda pero de forma voluntaria no es obligatorio y tambien comentart que la banda utiliza tambien gaitas tradicionales lo unico q en pocas actuaciones y por si acaso si yo ya los vi en concierto con ambas gaitas alternando a miatd de concierto y sin ocultar q eran otro tipo de gaitas asi como no ocultan q sus tambores no son tradicionales pero a diferencia de otras agrupaciones yo jamas escuche a nadie de la banda provincia de pontevedra criticar y/o hablar mal de otras agrupacionas mas bien lo contrario sin otro particular un saludo

  4. Anónimo di:

    Tamos totalmente de acordo co que dice o Presidente da AGG, e digo mais, que non se entende que politicos que pagamos todos axuden as tradicios dos Escoceses que tan moi ben en Escocia e dexen o noso de lado. Defendamos a tradición da nosa terra, os nosos artesans, os Escoceses defendense moi ben eles. Grupo deGaitas de Xuntanza de Galegos en Alcobendas (Madrid). Horacio Rico.
    El 30 de Abril y el 1 de Mayo tenemos la concentración de gaitas e percusión tradicional en Alcobendas Madrid. Axudar.

  5. Anónimo di:

    1. As bandas de gaitas non son tradicionais de Galicia. E existen bandas de gaitas en Pontevedra que están a actúar e tocan gaitas galegas, tradicionais(colocación da ronqueta e chillón tradicional) ou non (colocación da ronqueta e chillón non tradicinal), e outros instrumentos galegos tradicionais(charrasco, pandeiretas bombos, tambores de pel) ou non tradicionais(bombos, tambores de plástico) e non galegos(congas, darbuka, tambores de alta tensión)

    2. Na Escola de Gaitas e Percusión da Provincia de Pontevedra os alumnos aprenderán a tocar gaitas tradicionais e percusión tradicional galegas de toda a vida.

    Unha “Escola de Gaitas e Percusión” é unha cousa distinta a unha “Banda de Gaitas”: nas escolas de Pontevedra aprenderase a tocar gratis gaitas galegas tradicionais e percusión tradicionais.

    As gaitas coas que actualmente tocan nas súas actuacións as bandas “Ledicia” e “Provincia de Pontevedra”, é verdade que sí son galegas.

    As gaitas coas que se aprenderá na rede pontevedresa de escolas de gaitas e percusión, sí , serán galegas e sí, serán, ademáis tradicionais, o mesmo que os instrumentos de percusión, galegos, sí, e tradicionais.

    Con respecto as gaitas que actualmente se tocan nas bandas “Ledicia” e “Provincia de Pontevedra”, sí son galegas: non me refiro só a que estean feitas en Galicia, refírome ademáis a que o punteiro é cónico tradicional galego e non cilíndrico, a palleta tamén é galega, é dicir, non só é que sexa feita en Galicia, senon que é da mesma construcción e morfoloxía tradicionais; e os bordóns, son galegos, e dicir, ronco, ronquilla e chillón, os tres distintos. (¿Sabes como é unha gaita escocesa e cal a diferencia esencial coa galega? nesta ligazón poderas ilustrarte: http://www.almargen.com.ar/sitio/seccion/musica/gaita6/)

    E por certo, o traxe dos homes, non leva saia nestas dous bandas pontevedresas das que che falo, é un traxe de gala ven elegante e digno: mírao nas fotos:

    http://www.bandadegaitasprovinciadepontevedra.com

    Entón, volvo afirmar que as gaitas empregadas polas bandas “Ledicia” e “Provincia de Pontevedra” son galegas, pero que a colocación da ronqueta e do chillón non é tradicional. Pero como saberás tampouco son tracionais as “Bandas de Gaitas”, nin os Grupos Folk que empregan instrumentos tradicionais ós que suman outros non tradicionais, isto é tautolóxico.

    Por outra parte a gaita galega que dicimos tradicional só ten 100, antes diso había gaitas en Galicia con dous roncons sobre o hombro e outras disposicións. Hai gravados e relieves en pedra que o confirman.

  6. Anónimo di:

    Ben, vexo que por fin os partidarios da Escola de gaitas da Deputación de Pontevedra empezan a opinar publicamente, porque polo que sei ata o de agora negáronse a discutir o tema nos medios de comunicación, e deixan as súas explicacións para a Deputación, onde por certo fanlles moito, moito caso.
    Non fai falla ser un experto en música tradicional para saber que a banda Ledicia, de tradicional galega ten ben pouco: os que estamos afeitos a escoitar e desfrutar da música tradicional, bailamos, rimos e desfrutamos cos nosos gaiteiros e gaiteiras, e cando “desfila” a banda Ledicia non podemos facer ren que mirar e esperar que pase rápido. Non chegan a ialma, non fan mover os pes, eles e elas mesmos pasan coma se fosen á guerra, non coma se estivesen nunha festa.
    Ninguén asegura que o que se ensine nesas escolas sexa gaita e percusións galegas, porque precisamente nas presentacións que se están a facer nos centros de ensino, as imaxes que acompañan son as da Real Banda de Gaitas de Ourense, e esa de galega ten ben pouco. Se usan esas imaxes, non é para pensar que a iso é a onde se dirixe ese ensino? E o ensino que se imparte nas escolas da dita provincia de Ourense, ten ben pouco de tradicional galega, e aínda por riba fanlles pensar ao alumnado que si o é. E iso é o máis grave.
    A min non me parece mal que cada un toque o que lle pete, que a xente do mundo folque mesture instrumentos tradicionais con outros novos… pero cando se trata de ensinar música tradicional con cartos públicos, esta ten que ser tradicional galega; cando se trata de representar a Galicia polo mundo, esta representación ten que se facer con instrumentación e xeito propios. A verdade é que ben tontos somos os galegos que collemos o alleo para nos representar, e lugar de estar ben ben orgullosos da nosa música e dos nosos músicos tradicionais, que son moitos e moi bos neste país.

  7. Anónimo di:

    Ben, vexo que por fin os partidarios da Escola de gaitas da Deputación de Pontevedra empezan a opinar publicamente, porque polo que sei ata o de agora negáronse a discutir o tema nos medios de comunicación, e deixan as súas explicacións para a Deputación, onde por certo fanlles moito, moito caso.
    Non fai falla ser un experto en música tradicional para saber que a banda Ledicia, de tradicional galega ten ben pouco: os que estamos afeitos a escoitar e desfrutar da música tradicional, bailamos, rimos e desfrutamos cos nosos gaiteiros e gaiteiras, e cando “desfila” a banda Ledicia non podemos facer ren que mirar e esperar que pase rápido. Non chegan a ialma, non fan mover os pes, eles e elas mesmos pasan coma se fosen á guerra, non coma se estivesen nunha festa.
    Ninguén asegura que o que se ensine nesas escolas sexa gaita e percusións galegas, porque precisamente nas presentacións que se están a facer nos centros de ensino, as imaxes que acompañan son as da Real Banda de Gaitas de Ourense, e esa de galega ten ben pouco. Se usan esas imaxes, non é para pensar que a iso é a onde se dirixe ese ensino? E o ensino que se imparte nas escolas da dita provincia de Ourense, ten ben pouco de tradicional galega, e aínda por riba fanlles pensar ao alumnado que si o é. E iso é o máis grave.
    A min non me parece mal que cada un toque o que lle pete, que a xente do mundo folque mesture instrumentos tradicionais con outros novos… pero cando se trata de ensinar música tradicional con cartos públicos, esta ten que ser tradicional galega; cando se trata de representar a Galicia polo mundo, esta representación ten que se facer con instrumentación e xeito propios. A verdade é que ben tontos somos os galegos que collemos o alleo para nos representar, e lugar de estar ben ben orgullosos da nosa música e dos nosos músicos tradicionais, que son moitos e moi bos neste país.

  8. Anónimo di:

    son un mebro da banda de gaitas provincia de pontevedra non e que nos neguemos a falar do tema nos medios e que e algo que inda que nos involucra non e cousa nosa. A banda e a escola son entes diferenciadas con finalidades distintas. Non vou negar que das escolas esperamos que alguen se interese pola banda e se una a nosa formacion pero esa non e a finalidade da escola.
    Eu a parte de tocar na banda toco noutras agrupacions tradicionais e doeme moito cando oio que non respeto ou non coñezo a nosa tradicion. eu xamais toquei con saia inda q moitos mo digan a min encantame ir de troula inda que moitos o neguen sen coñecerme de nada. Eu sei que as gaitas que utilizan meus compañeiros non son tradicionais pero unicamente se diferencian na colocacion da ronqueta e do chillon todos os meus compañeiros da banda posueen cadansua propia gaita en si natural ca colocacion normal de ronqueta sabemos de sobra como son todos os tipos de gaitas incluidas as non galegas e mais os meus compañeiros coñecen incluso as diferencias cromaticas de tonalidade e de escala respetamos moitisimo as demais agrupacions folcloricas.
    falo sempre dos meus compañeiros posto que eu inda que o entendo toco o premier e me encanta sei de onde proveen sei que non e galego sei que a moita xente doulle asco cando me ven tocar o premier pero eu son feliz tocando ese instrumento e aprendendo.
    Na escola pretenden ensinar todo o que nos sabemos sobre a gaita e aprender todavia mais do que nos sabemos.
    por certo no video non e da banda de orense
    e a nosa banda durante unha viaxe na repubrica checa e en nova york tamen decirte que en todas as charlas meu director Hipolito cabezas repite unha e outra vez que a banda de gaitas utiliza percusion non tradicional e utiliza unha gaita galega con unha colocacion non tradicional , se me decantei por contestarte a ti e porque deume a impresion de que te pararias a leer toda esta mensaxe . e entenderias miña postura e incluso decirte que creo que tras leer esta mensaxe igual entendes mellor que cando eu paso por medio vosa desfilando estou pasando ben inda que que non o exprese pero cando chego a casa me sinto orgulloso do que fisen ese dia e o pasei de morte cos meus compañeiros. Todos os membros da banda gaita temos ido a tocar a festas sen cobrar por diversion e nolo pasamos de morte pero tamen o pasamos de morte na banda de gaitas, tamen sabemos que as formacions de bandas de gaitas coma tal non son tradicionais polo que non entendo porque me acusan de non tradicionais cando eu na banda nunca dixen que fora tradicional. espero que esta mensaxe sirvate para ver que somos xovenes que coñecemos a nosa cultura estamos orgullosos de ella y q solo queremos que nos respeten.

  9. Anónimo di:

    Pois precisamente, se entendes o que estades a facer, non sei como podedes estar de acordo en que unha música tradicional non galega se fomente con cartos públicos, cando aínda queda tanto por facer pola nosá música. A min paréceme estupendo que cada un toque o que queira, non pretendo que todos os músicos deste país sexan gaiteiros tradicionais. O que pretendo, e o que pretende a Asociación de Gaiteiros Galegos, é que cando un organismo público subvencione do xeito que o vén de facer a Deputación, o faga para ensinar música tradicional galega, con todas as súas variacións, e non só gaita e percusión escocesa, con técnica escocesa. Hai moitas agrupacións na provincia de Pontevedra que merecen aportar o seu grao de area no ensino da música, e non ten por que ser Hipólito Cabezas o único que reciba o beneplácito e os cartos da deputación para, ainda por riba, ensinar técnica non galega. A min paréceme estupendo que desfrutes desfilando, pero que iso se pague con cartos públicos e represente a Galiza polo mundo, non me parece tal, porque a imaxe que estades a dar da nosa música é errónea. Tanto que xa non é raro ver por museos da música do mundo gaitas escocesas sinaladas como gaitas galegas, e o que é pior, doadas pola Xunta de Galicia. E que no exterior teñan ese concepto da nosa música non é tan grave coma que a maioría da poboación, que non asiste ás clases ás que ti vas, e non sabe nin ten por que saber, cre que as bandas marciais tamén son de orixe galega, porque ve que actúan en representación das institucións públicas galegas. Ese é o problema, non que ti e os teus compañeiros aprendades o instrumento que queirades e desfrutedes tocándoo. Tamén a min me gusta tocar o piano e pezas de Chopin e con iso non lle estou a facer mal á música galega. Pero a cuestión non é esa. A cuestión é o que se amosa a todo o pobo, con engano consciente, e onde se invisten os cartos públicos.
    PD. Por certo, saia non usades, pero algún que outro experto en traxes tradicionais tería moito que dicir sobre os que levades… (cousas que xa se teñen dito, e como experta non son, non me meto)

  10. Anónimo di:

    Ben creo que oubo algo que non expliquei ben a Banda de gaitas non ten nada que ver ca Escola, de feito eu mesmo acabo de matricularme na escola, que eu sepa as unicas subencions que recibimos por parte das institucions oficias (refirome a banda) foron mais ben poucas (non temos a sorte que teñen en ourense) e aseguroche que cada subencion das que nos deron sacaronnola da pel a base de actuacions para a deputacion sen cobrar e a maior parte (e isto si que me doe dicilo) foron en actos politicos. Vouche explicar un pouco o que sei eu da Escola e voucho diferenciar do que e a Banda. A banda esta dirixida por e as crases son impartidas pola mesma persoa Hipolito cabezas, Na escola existe unha prantilla de mestres con cadansuas referencias para impartires as crases. na escola pretende ensianrse a parte de tocar cultura galega visualizacion de videos de musica galega un de eles (do que teño constancia fixa) o concurso de ponteareas de cuartetos (que moito que ver ca banda non ten) asi coma audicions de grupos de gaita. Na banda temos visto ou oido videos e musica pero non e o habitual mais ben centramonos en facer o q nos interesa para as actuacions. Na escola empezase usando a base do solfeo na banda estamos empezando agora a dar solfeo gracias a escola que si non seguiriamos sen dalo. os traxes que utilizamos que eu sepa estan moi documentados e son do mais normal que eu sepa pois se viches algo distinto ou non ben visto do noso traxe gustariame sabelo porq aseguroche q non temos nin idea de iso. pero bueno unicamente decirche que si que eu son partidario de defender a nosa cultura sexa pero creo que a base da banda de gaitas para aprender a cultura igual non e a mellor pero e outra base coma outra calquera dado que eu aprendin todo o que sei nela e creo que sa sei moito e tamen sei que me queda moitisimo mais por saber. bueno como despedida decirte q a tua resposta estivo a altura do q esperaba e mais gustame e espero que me contestes no bo ton que levamos, non vou negar que igual a imaxe que damos da lugar a confusion do que e tradicional e quizais nos mesmos poderiamos axudar a iso levando nos nosos concertos un cuarteto tradicional ou como e a idea de poli fomentar un par de parellas de baile para bailar nalgunhas das pezas q tocamos que e algo que xa fixemos. esperando a tua resposta despidome

  11. Anónimo di:

    Por suposto que comigo sempre atoparás “bo talante” e non precisamente porque agora estea de moda…
    En canto á subvención, esta da Deputación da que se está a falar é concedida á Asocación Banda de Gaitas da Provincia de Pontevedra, que non existe como tal, pero a proposta foi presentada por Hipóito Cabezas. Por suposto que as dúas cousas teñen moito que ver, aínda que o alumnado non o perciba. Repito que nin eu nin creo que ninguén da Asociación de Gaiteiros Galegos, temos nada en contra das persoas que participan en ningunha das actividades. Estamos en contra da visión sesgada que se está a dar da nosa cultura, fomentado polos resposables culturais da administración. É dicir, o problema é que dende a Deputación non se teña máis coidado á hora de escoller quen os representa, nin á hora de escoller quen e como debe formar en música tradicional. Podes ler o artigo do Padre Calo que enviei hai un par de días, onde explica claramente o perigo que ten todo isto. Está en perigo a nosa cultura. Iso é o grave. O problema non é unha actuación puntual, senón o progresivo desprazamento (pouco e pouco, sen que ninguén se decate) da nosa cultura por outra que vai ocupando esferas cada vez máis amplas. Le ese artigo, e verás ao que me refiro.

  12. Anónimo di:

    Pode ser que nalguns puntos teñas razon como o de que e malo que a xente misture e chegue a confundir termos pero nos dende a banda xamais dixemos que foxemos unha expresion tradicional de cultura galega mais ben sempre procuramos expricar que inda que temos un repertorio con moitas pezas tradicionais as bandas de gaitas non son tradicionais e son mais ben innovadoras en galicia. eu insistote en que entre a banda e a escola inda q existan eixos comuns non son o mesmo e mais as subencions da escola unicamente repercutan na banda en que gracias a elas poderemos ensayar nas instalacions da escola de balde pero en nada mais e digocho dende dentro e con todo coñecemento de causa. nos non queremos que se despraze a cultura tradicional galega pero gustariamew que ambas puideramos convivir a nosa inda que non tradicional tamen e cultura galega nova pero cultura galega igualmente non vou negarte nin a ti nin a ninguen que o meu premier e de todo menos galego pero a tecnica que aplico nel si e unha tecnica de percusion galega inda que a veces use outras non galegas para facer mais adornos e demais e eu por suposto son galego sintome galego e estou orgulloso. de todos modos gustariame saber o teu parecer sobre se toda esta polemica e mais de caracter politico que quizais cultural porque inda que contigo nunca tiven esa impresion hay outra xente que mistura ambos conceptos. esperando de novo a tua resposta despidome.

  13. Anónimo di:

    VISITADE http://www.cdg.es.vg e http://www.gaiteirosgalegos.com/xoops

    As bandas de corte escocés non son galegas, por moito que queiran algúns…

    ÁNIMO E A LOITAR…!!!

  14. Anónimo di:

    Pois alégrome de que agora te esteas a dar conta do mal que estades a facer á cultura galega. Se a xente mestura e chega a confundir non é culpa da xente, é culpa de quen potencia, difunde e dá prioridade a estas bandas por riba da nosa música tradicional.
    E agora que xa o sabes, e es consciente do que está a ocorrer, se segues nesa liña pasas a ser cómplice da eliminación, moi lenta, pero segura, da nosa cultura. Eu, no teu caso, deixaría a banda xa. E adicaría o meu tempo, os meus coñecementos, e o meu amor pola música a protexer e difundir a música tradicional galega, que polo que dis, tamén sentes como propia.
    É diferente que alguén que non sabe nada do tema sexa enganado, que alguén que o sabe, consinta e participe. Espero de verdade que algún día ti e os teus compañeiros vexades que estades a ser usados para a uniformización musical. O día que vos decatedes diso, que toda a xente se decate diso, non fará falta loitar: simplemente non terán quen lles siga o xogo.

  15. Anónimo di:

    Perdoa pola tardanza pero entre o chollo e outros menesteres case non teño tempo.
    Non teño pensado deixar a banda pois non creo que iso foxe a solucion a solucion non e que desaparezcan as bandas nin o é nin o sera mais ben e o contrario presionar as entidades publicas en que se involucren mais cas entidades culturais mais tradicionais se eu estivese a fronte dunha entidad, unha cultural ou o que foxe quizais en vez de manifestarme en contra da escola provincia de pontevedra manifestariame para que se deran subvencions de igual importancia a todo-los proxectos tradicionais existentes ou para un novo e mais eu o enfocaria desta maneira faria un proxecto como a escola que fixo poli pero ca finalidade de facer unhas agrupacions tradicionais e agora ben o bo como esto dirian que e “inviable” enton e cando ben a volta de torca que me gustaria que alguen tentase que e que alguen tras mostrar ese proxecto forzase a que a escola poidese ter a salida dunha agrupacion tradicional dentro dela que sirva para que a escola poida ter mais opcions que a banda ou buscar outra agrupacion e quen sabe incluso poderia estar a xente en ambas e cando a banda fixese un viaxe ir as duas e expricar as duas correntes de galicia a tradicional e a non tradicional con unha convivencia sana eso seria para min o ideal quizais nestes intres sone un pouco utopico para ti pero os membros da banda entre nos xa o temos falado e a idea nos gusta moito pois xa levamos moitas veces parellas de baile pero unhas parellas ca banda non pegan tan ben coma cos tambores de pel por iso o pensamos e o falamos moitas veces ti que opinas …. sei que a lo menos non parece tan mala idea como o de seguir tirando da corda ata que rache para un lado ou para o outro lado e a miña opinion ou quizais a miña utopia…..

  16. Anónimo di:

    Está claro que vives nunha nube…

  17. Anónimo di:

    Agora xa non sei se me estás a tomar o pelo, ou de verdade cres que a única persoa nesta provincia con capacidade para montar unha escola de gaitas e percusión é o Hipólito Cabezas. Que cres? Que non hai máis xente traballando pola nosa música? A ver se desta abres os ollos, e ves que por un lado o que Hipólito Cabezas ten é un contacto coa administración, en concreto co Partido Popular, que lle permite polas boas botar adiante co seu proxecto (aprobado fóra da orde do día dunha xuntanza da Deputación, sen información pública para que outros puidesen presentar proxectos); por outro lado, este proxecto venlle moi ben aos nosos gobernantes, que o que queren precisamente é dicir que fan, destruindo ao mesmo tempo a nosa música tradicional. De verdade que non o ves? De verdade es tan inxenuo que cres nos contos de fadas que Hipólito vos conta? Abre os ollos, ti e os teus compañeiros, que o que estades a facer é colabrorar na destrución da nosa cultura, queirades admitilo ou non, e á vosa conta o Hipólito asegura un bo soldo por unha boa tempada. E sen ter que se presentar a oposicións nin demostrar a súa valía. De verdade que ás veces non podo crer que haxa xente cunha venda tan grande nos ollos…

  18. Anónimo di:

    Que hipolito non e o unico que tan capacidade para facer o proxecto o sei, que quizais o ter xente na deputacion interesada en que isto saia adiante tamen sei de sobra que existe moita mais xente traballando pola nosa musica e refirome a tradicional, o de que hipolito se asegura un bo soldo pois tamen (inda que xa o tiña e mellor que bo incluso) que o posto de hipolito na escola deberia sair a concurso tamen opino o mesmo (inda que hipolito teña moitas referencias como mestre e moitos anos de bos resultados) pero de verdade que estou de acordo agora volvo a decirte outra cousa que cada certo tempo teño que repetires a escola non ten nada que ver ca banda a parte do que xa te contei en anteriores mensaxes. opino que o manifestarse para que se lle dean mais axudas os grupos tradicionais equiparables a da escola pareceme moi correcto incluso eu tamen o faria. manifestarse en contra de un proxecto que inda comezou a pasada semana e ninguen sabe ven de que se trata realmente porque ninguen leeu o dossier feito para o proxecto da escola non me parece correcto decir que o da escola naceu e fixose de supeto tampouco pois eu teño consciencia dese proxecto dende ai anos faloche do 2001 se mal non recordo falando cos dirixentes a ver como se deberia facer. non teño venda ningunha nos ollos o meu punto de vista so e diferente o teu o de que esa utopia miña era unha utopia pois xa o dixen eu o referirme a utopia cando faleiche do mesmo o da informacion publica para presentar proxectos podoche decir porq non foi asi e moi sinselo os politicos non fan nada que non lles conveña a hipolito teñeno controlado e iso a eles gustalles a outra persoa non a terian tan presa e non poderian controlarlo tanto por iso o proxecto foi falado con hipolito solamente sei que non he a mellor forma de facelo incluso a min me parece que existe mais interese politico que cultural pero en politico existen poucas cousas que eu mesmo considere correctas….

    eu non creo que cando toque o meu redobrante estea a facerlle mal a ninguen nin a cultura galega nin nada de nada pois o fago o mellor que sei e con todo o respeto do mundo se alguen chega a pensar que iso e tradicional pois sei que e malo pero os extranseiros non europeos (non todos pero a maior parte) pensan que españa ten forma de bota ou esta en mexico ou todo son toros e ole que decir o que lle interese un pouco sabe a verdade o que non dira que non somos galegos e punto ou que e unha novidade pero bueno ese e o meu punto de vista………….

  19. Anónimo di:

    Ben, como teño dificultades para me concectar ultimamente, e coido que xa todo está dito, convídote a participar coas túas opinións no foro da Asociación de Gaiteiros Galegos no seu web (www.gaiteirosgalegos.com/xoops). Alí podes ademais ler a postura da Asociación, que coido que é clara e que o que busca é evitar que en Pontevedra pase o mesmo que en Ourense, como sabes, é xa unha realidade. Se temos un precedente así, e todos os indicios apuntan a que imos polo mesmo camiño, temos que evitalo antes de que ocorra, non cres? Sobre o proxecto, os compañeiros da Asociación si tiveron acceso a el, e coñéceno, e por iso precisamente o critican, porque é uniformizador, non respecta a variedade musical da provincia.
    En fin, o dito, por suposto que non estamos de acordo, e reafírmome en que se ningún de vós participase neste tipo de proxectos, non habería forma de que fosen adiante. É a vosa elección. Espero que dentro de 10 anos, cando sexa demasiado tarde, sexades quen de o recoñecer.
    Só unha última cuestión: se lamentades que a xente se confunda, por que non cambiades de nome, por exemplo, e nel dicides que sodes unha banda escocesa, ou empregades vestimenta escocesa directamente? Desta forma, ninguén se confundiría: un galego que baile flamenco, con instrumentos apropiados, e vestimenta apropiada, non engana a ninguén: fai o que lle gusta, e nada máis. Por que vós non deixades de mesturar, e desa forma ninguén se enganaría?

  20. Anónimo di:

    No sólo en Portugal, sino también en Madrid estamos muy orgullosos de tener una Banda como la que tenemos.
    Por cierto, la tradición es muy relativa….

  21. Anónimo di:

    el grupo de dulzaineros y redoblantes de la safor(valencia)estaria interesado en participar en algun encuentro de gaiteros bien en la modalidad de intercambio cultural o no,en actuaciones de pasacalles o de conciertos con el fin de dar a conocer el repertorio de nuestra tierra.
    contacto:frederic 657326870
    somos un grupo elegido por la diputacion de valencia en este año 2006 para la promocion de la música tradicional.

  22. Anónimo di:

    Mi nombre es Silvia Moreira, soy argentina . he querido inscribirme, pero en este momento esta inhabilitado el registro. Quisiera contactarme con el autor del libro, ya que ha hecho referencia en algunos articulos escritos al lugar de nacimiento de Juan Moreira, y sería coincidente con el lugar y casi, fecha de nacimiento de mi bisabuelo, Guisamonde, Muxia, del cual, estoy buscando datos.
    Mi mail de contacto es
    scmoreira@ciudad. com.ar
    moreira-silvia@hotmail.com.ar

    Agradecida

  23. PlanetaGalego di:

    Benquerida Silvia, as inscricións están desactivadas arestora, máis habemos tentar contatar co autor do artigo pra facerlle chegar a súa mensaxe. Recibe um saúdo de Planeta Galego.

  24. Anónimo di:

    Silvia te puedes contactar con el autor del libro en el correo loisperezleira@hotmail.com
    un saludo Lois

  25. Anónimo di:

    Sigo esperando tu respuesta. lois